انتشار یک پست در سایت

بخش محتوا در یک وب سایت‌ اهمیت زیادی دارد و می‌تواند مشتریان زیادی را به سمت سایت شما جذب کند، بنابراین توجه به کیفیت پست‌ها امری الزامی و مهم است. در این مقاله به نحوه ایجاد پست‌ها نمی‌پردازیم بلکه به تمام اتفاقاتی که در پشت صحنه رخ می‌دهد تا یک محتوای فوق‌العاده ایجاد شود، خواهیم پرداخت. در ادامه مقاله به ۱۲ مرحله‌ای که هر وبلاگ نویس خبره‌ همواره باید آن‌ها را دنبال کند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

۱. تاریخ و ساعت انتشار پست در سایت را مشخص کنید

توصیه ما این است که اولین گام شما در زمان ایجاد پست جدید در وردپرس یا هر پلتفرم انتشار پست دیگری، تعیین زمان و تاریخ انتشار پست در وب سایت باشد. اگر شروع به نوشتن یا ویرایش محتوای خود کنید در حالی که گزینه انتشار روی «انتشار فوری» تنظیم شده باشد، این ریسک وجود دارد که محتوای شما در زمان ذخیره تغییرات به صورت تصادفی منتشر شود. ممکن است با خود فکر کنید که شاید این اتفاق اصلا رخ ندهد اما هر کسی ممکن است این اشتباه را انجام دهد.

۲.  عنوان اصلی پست در سایت را بارها بخوانید

نه یک بار، نه دو بار بلکه سه بار باید برای خواندن و تصحیح کردن عنوان پست خود وقت بگذارید. عناوین اولین قسمتی هستند که چشم بازدیدکننده سایت را به خود جلب می‌کنند و باید به دقت انتخاب شوند.

۳. عنوان‌های فرعی پست در سایت را بارها بخوانید

عناوین فرعی را هم باید سه بار بررسی کنید. وقتی زمان زیادی را صرف ویرایش محتوای خود می‌کنید، ممکن است اشتباهات موجود در عناوین فرعی از دید شما پنهان بماند. به علت اینکه خود شما با آنچه که در زیر عناوین پست آمده است آشنایی دارید، ممکن است گمان کنید که آن عناوین برای بازدیدکننده هم به اندازه شما واضح و روشن است.

۴. لینک مطلب خود را بارها بخوانید

لینک دائمی که به مطلب شما داده می‌شود باید به قدر کافی گویا و کوتاه باشد. پس برای انتخاب بهترین گزینه کمی زمان صرف کنید.

۵. بیوگرافی مناسبی برای نویسنده پست قرار دهید

اگر شما تنها فردی هستید که در بخش وبلاگ مطلب می‌نویسد، باز هم از این مرحله ساده عبور نکنید. اطلاعاتی از خود به عنوان نویسنده در بالا یا پایین پست‌ها قرار دهید تا مخاطبان با شما بیشتر آشنا شوند. اگر چندین نویسنده دارید، آن‌ها باید در بیوگرافی‌هایی که از خود منتشر می‌کنند دقت کنند تا اطلاعات آن‌ها درست و واقعی باشد.

۶. روی هایپر لینک های سایت کلیک کنید

هیچ‌کس نمی‌خواهد از خوانندگان وبلاگ یا سایت خود پیام‌هایی مبنی بر کار نکردن هایپر لینک‌ها یا دایرکت شدن آن‌ها به یک وب سایت دیگر، دریافت کند. حتی اگر هایپر لینک‌ها را با دقت انتخاب کرده‌اید، باز هم پست خود را در حالت پیش نمایش بررسی کرده و برای آخرین بار روی هایپر لینک‌ها کلیک کنید.

۷. علامت های نقل قول را بررسی کنید

علامت‌های نقل قول برای منتشرکنندگان پست در وب می‌تواند مشکل ساز باشد. اگر یک هایپر لینک به درستی کار نمی‌کند، پس علامت‌های نقل قول در HTML شما ممکن است یک متن ساده نباشد. این علامت‌ها را در بخش ادیتور پیدا کرده، پاک کرده و دوباره تایپ کنید تا مشکل برطرف شود.

۸. دسته بندی‌ های پست را انتخاب کنید

دسته بندی به سازماندهی محتوای شما کمک کرده و به خوانندگان سایت شما کمک می‌کند تا در مورد یک موضوع، اطلاعات بیشتری کسب نمایند. برای محتوای خود دسته بندی مناسبی انتخاب کنید یا اگر به موضوع جدیدی پرداخته اید، یک دسته جدید ایجاد کنید.

۹. تگ “more” را به پست خود در سایت اضافه کنید

شاید لازم باشد به پست‌های وبلاگ خود یک تگ “more” اضافه کنید. این تگ تعیین می‌کند که کدام متن روی صفحه اصلی وبلاگ یا سایت شما نمایش داده شود و کاربر با کلیک روی آن می‌تواند پست شما را به صورت کامل مطالعه کند.

۱۰. تصویر اصلی مناسبی برای پست انتخاب کنید

این تصویر فقط مخصوص نمایش در وبلاگ یا سایت خودتان نیست بلکه وقتی پست شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود نیز این تصویر به جلب توجه مخاطب کمک زیادی می‌کند.

۱۱. اطلاعات متا را فراموش نکنید

عنوان و توضیحات متا در نتایج موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی نمایش داده می‌شوند. با استفاده درست از متن به کار رفته در متا، به راحتی می‌توانید خوانندگان هدف خود را پیدا کنید.

۱۲. بخش نظرات کاربران سایت را فعال یا غیرفعال کنید

مایل هستید دیگران در زیر پست شما نظرات خود را بیان کنند؟ در این صورت، می‌توانید این بخش را فعال کنید اما اگر تمایلی به دریافت نظرات کاربران خود ندارید، می‌توانید این بخش را غیر فعال کنید.